Google adwords hirdetések

Tudja Ön mit jelent az adwords vagy a Google hirdetés kifejezés? Bizonyára észrevette már, hogy ha a Google keresőben egy bizonyos kulcsszóra keres, nem csak egy találati listát kap, hanem a lista felett és mellett fizetett hirdetések is helyet foglalnak.

Ha pl. beírjuk a keresőbe az online marketing szavakat, a következőt kapjuk:

Ezeket a hirdetéseket nevezzük Adwords hirdetésnek, ami ugyanazt jelenti, mint a Google hirdetés. Ezek a hirdetések attól függően jelennek meg, hogy mi volt a keresőmezőbe beírt keresőkifejezés vagy kulcsszó, ami minket érdekel. Az „online marketing” szavakra keresve a hirdetések ezzel a szolgáltatás témával lesznek kapcsolatban, ugyanis beállítható, hogy adott hirdetés mely kulcsszóra történő kereséskor jelenjen meg a látogatónak.

 

Az Adwords egy regisztráción alapuló hirdetési rendszer, így a regisztrált cégek akár maguk is elvégezhetik a szükséges beállításokat, megadhatják cégük adatait, pénzügyi adatokat, kattintási és hirdetésre szánt összeget. Ez az összeg bármekkora lehet, érdemes kis összeggel kezdeni a feltöltést, majd ezután tesztelni kell az adott hirdetési kulcsszó hatékonyságát. Ha gyorsan elfogyott a pénzünk az Adwords rendszerében, valószínűleg túl drága kulcsszavat választottunk, de az is előfordulhat, hogy túl sokan kerestek erre az adott szóra.

Ezek a fizetett hirdetések automatikusan aktivizálódnak, ennek függvényében a pénzösszeg is egyre kevesebb lesz, mert az Adwords a feltöltött egyenlegből vonja le a hirdetések árát, és amíg ez az összeg el nem fogy a hirdetések meg fognak jelenni.

 

Az Adwords hirdetési árak nem konkrét összegek. Nincsen előre meghatározott árlista sem. Amíg csak megjelennek a hirdetések, addig nem kell fizetni egy fillért sem, fizetni kizárólag a kattintások után kell – tehát csak a konkrét látogatókért!

Az, hogy pontosan mennyit fog fizetni egy kattintásért, az attól függ, hogy mennyire ügyesen és hatékonyan állítja be a saját ingyenes Adwords fiókját, illetve érdemes azt beállítani, mi az a maximális ár, amit Ön hajlandó lenne egy kattintásért – vagyis egy látogatóért fizetni!

Magyarországon 30 – 80 Ft körüli kattintási árak a jellemzőek, de iparágtól és a hirdető hozzáértésétől függően ennél lehet (jóval) drágább vagy olcsóbb is egy kattintás.

 

Mivel az Adwords-ben nemcsak a kulcsszavakkal operálunk, hanem konkrét hirdetési szöveget is írunk (különböző karakterhosszúságú sorokkal), ezért a hirdetés minősége is meghatározza a hirdetés pozícióját, ez minél kedvezőbb, annál alacsonyabb áron lesz lehetősége hirdetni.

 

A hirdetés pozíciója (elhelyezkedése a többi hirdetés között) meghatározza a hirdetés minőségi pontszámát, ez az érték játszik szerepet a konkrét kattintási ár kiszámításában is.

A minőségi pontszám sok-sok tényezőből összeálló érték, a legfontosabb összetevői olyan dolgok, mint pl.: mennyien kattintanak a hirdetésre, mennyire passzol a hirdetés a beírt kulcsszóhoz (pl. az online marketing keresőszavakra online marketing szolgáltatással kapcsolatos hirdetés jelenik-e meg), és milyen az a honlap, ahová a látogatókat átirányítjuk.

 

Minden egyes kulcsszónak van “saját” minőségi pontszáma, amit meg is lehet nézni az Adwords fiókban – az értéke 1-10 között alakul, minél magasabb, annál jobb!

 

Ahhoz, hogy Adwords hirdetése minden fontos kritériumnak eleget tegyen, költése optimális és hatékony legyen, leginkább hirdetési tapasztalatban kell jártasnak lennie. Ha valaki ebben nem érzi magát elég ügyesnek és cége, vállalkozása hirdetési szövegeit és hirdetési kampányát inkább szakemberre bízná, az forduljon hozzánk bizalommal!

 

Létrehozzuk Adwords fiókját, megtervezzük Adwords kampány stratégiáját, hirdetési összeget javasolunk és állandó ellenőrzés mellett igazítjuk a hirdetését minél jobb pozícióba, hogy látogatókat, konverziót (mérhető eredményt, sikert) generáljuk Önnek.

Érdeklődjön az ingyen Adwords tippekért, kérjen tőlünk tanácsot, segítséget, vegye fel velünk a kapcsolatot a jobb oldali levelező form-on keresztül.

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.