Gyakran Ismételt Kérdések

Miért nem vagyok legelöl a google keresőben?

Több ok is felmerülhet ebben az esetben, a leggyakoribbak a következők:

  • A honlap technikai problémái

Ellenőrizni kell a web oldalt, a technikai hibákat meg kell szüntetni

  • Kevés a tartalom

A web oldalon szereplő tartalom nemcsak arra való, hogy ott minél több információt osszunk meg az érdeklődőkkel, potenciális vásárlóinkkal, hanem arra is, hogy a google kereső motorja megtalálja a honlapunkat, és oldalunk a lehető legelőrébb kerüljön a google találati listában. Az elérendő célhoz többféle, különböző szabály betartásával kell megírni a szöveget ahhoz, hogy maximális eredményt érjünk el vele.

  • Kulcsszavak hiánya vagy túlzott gyakorisága

Szeretnénk, ha a web oldalunk, a google találati listájában elől szerepelne. Nemcsak az kell, hogy legyen a célunk, hogy pár erős szóra előre kerüljön a weboldalunk a Google keresőjében, hanem a lehető legtöbb releváns kifejezésre megtalálják a felhasználók az a szolgáltatásunkat, termékünket. Ehhez a tartalomírás során kell betartanunk bizonyos szabályokat.

  • A web oldalunkon túl sok link szerepel, vagy kevés link mutat rá.

A google találati listájában a honlapunk helyezését alapvetően meghatározza az oldalunk google általi értékelése, a page rank érték. Minél nagyobb a page rank, annál előrébb leszünk a listában. A honlapunk page rank-jét úgy is növelhetjük, hogy különböző magas page rank-kel rendelkező oldalra tesszük ki a mi oldalunk linkjét. Vigyázat! Csak olyan oldalakon helyezzük el a linkünket, amely valamilyen módon kapcsolódik a honlapunk tartalmához!

Ha viszont a mi oldalunkon jelenik meg túl sok egyéb cég linkje, a google linkgyűjteménynek állítja be az oldalunkat és még hátrébb kerülünk.

  • Trükkök és a büntetés

Régebben, nagyon gyakran különböző trükkökkel igyekeztek előrébb kerülni a honlap tulajdonosok a találati listákban. Például fehér háttérre fehér színnel írták fel a kulcsszavakat az oldalon, vagy készítettek 10-15 különböző oldalt ugyanabban a témában és„láthatatlanul” linkelték ezeket össze. Ma már a keresők fel vannak készítve az ilyen és ehhez hasonló trükkökre, így nagyon hamar meglepve tapasztalhatjuk, hogy letiltotta a google az oldalunkat!

Miért nem marad az érdeklődő a honlapomon és miért nem lesz vásárló?

  • Túl bonyolult web oldal (web ergonómia)

Sok olyan honlap van, amelyen teljesen feleslegesen túl sok információt tartalmaz, és olyan bonyolult többszörös almenü szerkezetben, hogy a látogatóknak nincs türelmük megkeresni a keresett információkat, adatokat! Web ergonómiai szempontból tervezzük át a honlapunkat, a valószínűleg keresett információ mindig legyen látogatók „orra előtt”.

  • A honlap és egy web áruház két különböző dolog

Sokszor a honlap tulajdonosok összekeverik honlap és a web áruház céljait, és úgy gondolják, időt és pénzt takarítanak meg, ha a web áruház lesz a honlapjuk is egyben. Szerencsétlen gondolat egy nagyobb, több termékcsoportot árusító web áruház esetén, hiszen a látogató átláthatatlannak fogja érezni a túl sok menüt, a rengeteg almenüt. Igyekezzünk meghatározni az adott oldalunk célját, és azt úgy felépíteni, hogy ennek és csak ennek a célnak feleljen meg!

  • Nem találja meg az elérhetőségünket

Mindig figyeljünk arra, hogy az elérhetőségünk azonnal szem előtt legyen!

  • Adatbázis építés

Lehet, hogy az érdeklődőnk éppen nem akar most vásárolni semmit, de később igen! Egy átlag látogatót többször is meg kell szólítani, hogy vásárlóvá váljon. Ezért a honlapon legyen lehetőség elkérni a látogató nevét és címét.

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.